Χημεία B' Λυκείου

123

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Καλησπέρα. Θα σε βοηθήσω σε δόσεις
Πρώτον, έχεις ένα λαθάκι στην αντίδραση
Fe2 + 2HCl --> FeCl2 + H2 και FeS + 2HCl --> FeCl2 + H2S  (βγάλε το 2 από τον Fe).

Μετα χρειάζεσαι δύο εξισώσεις. Πάμε για την 1η: Ξέρεις ότι οι μάζες και των  δύο μαζί (mFe + mFeS) ζυγίζουν 10 g. Επίσης ξέρεις σχέσεις που συνδέουν τα mol (χ, ψ στην περίπτωσή μας) με μάζες. Φτιάξε τώρα την πρώτη εξίσωση.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Εντάξει κανένα πρόβλημα.

                   Fe + 2HCl --> FeCl2 + H2
Λέμε δηλαδή  1mol Fe  δίνει 1mol H2 ;
           και    xmol Fe  δίνει ;=xmol

Αυτό είναι;

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
...kai  ψ mol Fe δίνουν ψ mol H2S. Σωστά, αλλά δεν μας νοιάζουν για την 1η εξίσωση αλλ αγια την 2η.

Στην 1η έχουμε mFe + mFes =10.  Αλλά mFe= x* ArFe= 56x . Kai mFes=ψ*MrFes=88y.

Άρα η 1η εξίσωση είναι: 56x+88y = 10.

Πες μου αν το κατάλβες. Αν ΟΚ πάμε για την 2η εξίσωση.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Ναι το κατάλαβα. Για τη 2η ξέρουμε ότι Fe και FeS μας δίνουν 3,36L.

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Σωστά. Μπορείς να βάλεις στην 2η τα x, ψ κάπως μαζί με το 3,36;

Hint: Είναι αέρια σε STP

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Πώς μπορούμε να φτιάξουμε δηλαδή την εξίσωση;

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
VH2 + VH2S = 3,36 Ετσι;

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Λοιπόν:
Ισχύει VH2  + VH2S =3,36 L   (1) OK?
 Αλλά nH2=x= VH2/Vm  (2) kai nH2S=ψ=VH2S/Vm  (3) (όπου Vm=22,4 L)

Λύνω αυτές τις (2) και (3)  ώς προς  VH2 kai VH2S αντίστοιχα και αντικαθιστώ στην (1).

Τελικά θα έχω:  x*22,4 + ψ*22,4 = 3.36 or  x+ψ = 3,36/22.4 Να η 2η εξίσωση! Αν το κατάλαβες λύσε το σύστημα.

Hint! Λύσε αυτή ως προς x και μετά αντικατάστησε στη αρχική του προηγούμενου post.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Ωραία το βρήκα! Ευχαριστώ Πολύ!

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Βρήκες το σωστό αποτέλεσμα; Αν ναι ωραία. Προσπάθησε να την ξαναδείς σε μια-δυο μέρες χωρις να κοιτάς τη λύση.
Παρακαλώ.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Ναι. Εντάξει θα το ξαναδώ! Και πάλι ευχαριστώ. Καλό βράδυ.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Καλησπέρα! Χρειάζομαι μία διευκρίνηση όσο αναφορά το Φύλλο Εργασίας.
Όταν λέτε να αποθανατίσουμε τα διάφορα στάδια εννοείτε π.χ. το βρασμό της πατάτας, τη τοποθέτηση του του αλατιού κ.ο.κ. ;

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Ναι, αλλά και το πώς είναι οι πατάτες μετά από 12 ώρες μετά αλάτι κλπ ή το αυγό μετά το ξύδι, μετά το νερό, μετά το σιρόπι κλπ

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Ωραία, ευχαριστώ!

Re: Χημεία B' Λυκείου

Γιώργος Μεραμβελιωτάκης
Κυριε,πως υπολογιζουμε το βαρος ενος mol μοριου; π.χ. πως ξερουμε οτι το CH4 ζυγιζει 16g;

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, 1 mol CH4 στους 0 C και P=1 atm καταλαμβάνει όγκο 22,4 L. Aν τα βάλεις σε ένα μπαλόνι και το ζυγίσεις θα βρείς 16 g.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Στο πείραμα που κάνω τώρα με το αυγό. Στο πρώτο βήμα με το ξύδι το αυγό έχει περιβληθεί από φυσαλίδες και φαίνεται ότι σιγά σιγά αποστάται ένα είδος "μεμβράνης" από πάνω του! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το αυτό το οποίο ήταν σκούρο μπεζ τώρα -με την απόλεια αυτής της "μεμβράνης" έχει ένα χρώμα ανοιχτό μπεζ προς το ζαχαρί. Όταν θα είναι η ώρα να αφαιρέσω το αυγό από το ξύδι θα χρειαστεί να καθαρίσω το αυγό από τα υπολείμματα αυτής της "μεμβράνης";

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Αυτό που λες "μεμβράνη" είναι τα υπολείμματα από   το πρωην τσοφλι/κελυφος του αυγού που διασπάστηκε από το ξύδι. Καλύτερα να μην τα αφαιρέσεις -δεν πρέπει να είναι πολλά- μην και τραυνατίσεις την πραγματική μεμβράνη.

Αν τα Αγγλικά σου είναι καλά, διαβασε αυτό εδώ και θα καταλάβεις πολλά.

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
Ακριβώς δεν είναι πολλά. Ούτος ή άλλος αφαιρέθηκαν μόνα τους!!
Όσο για τα Αγγλικά δεν έχω πρόβλημα απλώς αν μου στήλατε κάτι τώρα για να δω-διαβάσω δεν μου εμφανίζεται!

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
123