Χημεία B' Λυκείου

classic Classic list List threaded Threaded
51 messages Options
123
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Εδώ μπορείτε να γράφετε ερωτήσεις γύρω από την Χημεία Β' Λυκείου.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Εμμανουέλα Πετρογιάννη
Στην άσκηση που μας υπαγορεύσατε η χημική αντίδραση έχει 2 όξέα, άρα δεν πραγματοποιείται.

Που ακριβώς μας χρησιμεύει όταν γνωρίζουμε ότι μια χημική ένωση έχει έλλειμα ή περίσσεια;

Πώς με βάση τις στοιχειομετρικές αναλογίες που προκύπτουν από τη χημική αντίδραση βρίσκω τα mole του άγνωστου σώματος;
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Με βάση την ένωση που είναι σε έλλειμμα μπορούμε να βρούμε τα mol των προιιντων που παράχθηκαν ή των άλλων αντιδρώντων που καταναλώθηκαν. Αυτά είναι που αντιδρουν οΛα σ μια αντίδραση μον΄δρομη (σαν κι αυτες που μελετάμε τώρα).


Εστω
2 ΝαΟΗ + Η2SO4 -->  Na2SO4  +  2 H2O

Aν το άγνωστο σώμα είναι το Na2SO4 και ξέρουμε την ποσότητα πχ του ΝαΟΗ, τότε με βάση την στοιοχειομετρία λέω:

        2 mol NaOH δίνoυν 1 mol Na2SO4
Ta γνωστά n1 mol NaOH  n2=?

Ελπίζω να στο εξήγησα.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Εμμανουέλα Πετρογιάννη
Όταν μας δίνεται ποιο από τα αντιδρώντα είναι σε έλλειμα τότε το προιόν θα έχει όσα mole έχει εκείνο το αντιδρών που είναι σε έλλειμα αυτό ισχύει μόνο όταν οισυντελεστές αυτών των δύο είναι ίδιοι;
Και αν ναι όταν είναι άνισοι πως τα βρίσκω τα mole;
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Πράγματι, όταν είναι ίσοι οι συντελεστές τότε το προιόν θα έχει όσα mole έχει εκείνο το αντιδρών που είναι σε έλλειμα.

Αν δεν είναι ίσοι δες το παράδειγμα που εγραψα πριν, με το ΝαΟΗ και το Na2SO4. Aν πχ τα mol του ΝαΟΗ ήταν 3 θα έλεγα:
 Τα  2 mol NaOH δίνoυν 1 mol Na2SO4  (απο την στοιχειομετρία της αντίδρασης)
      3 mol NaOH (που έχω) δίνουν n=?
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Parasiri Eleftheria
In reply to this post by chatzida
Στη φωτοτυπία που μας δώσατε στην άσκηση 2 στο ερώτημα α) μας ζητάει να βρουμε τον αριθμό ατόμων οξυγόνου.. Εννοεί τα mole? Αν όχι τί ακριβως ζητάει? :/
Στο γ) ερώτημα όταν λέει να βρουμε τη μάζα υδρατμών τι εννοεί? Δεν υπάρχει κάποιο H αν δεν κάνω λάθος..
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
ΟΧΙ εννοει τα ΑΤΟΜΑ. Π.χ 1 mol CO2 έχει 2 mol ατόμων Ο, δηλ. 2 x 6,023 x  10EXP23 άτομα.

Στο γ σε ρωταέι πόσα g υδρατμών (αεριο Η2Ο) έχουν τον ίδιο ογκο σε STP με 22 g CO2. Είναι μια ερώτηση ξεχωριστή. Βρες τα mol tou CO2 . Θα είναι ίσα με του Η2Ο αφου θα έχουν τον ίδιο όγκο σε ίδιες συνθηκες. Μετά βρίσκεις τη μάζα του Η2Ο. Η σωστή απάντηση είναι 9 g H2O.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Ελισάβετ Πετρογιάννη
In reply to this post by chatzida
Στη θερμοχημική εξίσωση (σελ. 51 καύση μεθανίου) πώς καταλάβαμε ότι τα αντιδρώντα έχουν μεγαλύτερη ενέργεια από τα προιόντα; Θα μας δίνεται η χημική ενέργεια αντιδρώντων και προιόντων;
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
To +890kJ αναφέρεται στην θερμότητα (Q) που εκλύθηκε. Επειδή Q>0 καταλαβαίνουμε ότι τα αντιδρώντα έχασαν κάποια ενέργεια καθώς έγιναν προιόντα, η οποία αποδώθηκε στο περιβάλλον με την μορφή θερμότητας. Άρα τα αντιδρώντα είχαν μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο από τα προιοντα

Θα μπορούσε αντί για το Q  να μας έλεγε ότι ΔΗ=-890 kJ<0, δηλαδή ότι μειώθηκε η ενθαλπία του συστήματος και επειδή ΔΗ=Ηπρ.-Ηαντ. είναι προφανές ότι Ηαντ.>Ηπρ.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Ελισάβετ Πετρογιάννη
In reply to this post by Ελισάβετ Πετρογιάννη
Δεν βρίσκω την φωτοτυπία σας. Μπορείτε να μου στείλετε το mail σας;
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
This post was updated on .
chatzida@imbb.forth.gr
  ----- Original Message -----
  From: Ελισάβετ Πετρογιάννη [via Forum]
  To: chatzida
  Sent: Thursday, November 01, 2012 2:42 PM
  Subject: Re: Χημεία B' Λυκείου


  Δεν βρίσκω την φωτοτυπία σας. Μπορείτε να μου στείλετε το mail σας;

chatzida@imbb.forth.gr


------------------------------------------------------------------------------

  If you reply to this email, your message will be added to the discussion below:
  http://forum.1073880.n5.nabble.com/B-tp2p28.html 
  To start a new topic under Forum, email ml-node+s1073880n1h15@n5.nabble.com
  To unsubscribe from Χημεία B' Λυκείου, click here.
  NAML
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αντίγονος
This post was updated on .
In reply to this post by chatzida
Καλησπέρα,

Με αφορμή την άσκηση 10 στην φωτοτυπία που μας δώσατε, θα ήθελα να σας ρωτήσω, αν μπορείτε να μου υποδείξετε τη διαδικασία που θα ακολουθήσω για να απαντήσω στα ερωτήματα β και γ. Είναι χρήσιμο σε αυτή την περίπτωση να φτιάξω πινακάκι;

Ευχαριστώ,
Αντίγονος
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Το Ν2 είναι σε περίσσεια (από την εκφώνηση). Οπότε δεν μας ανησυχούν τα mol του. Θα βρεις πρώτα τα nNH3=C*V (προσοχή στις μονάδες). Μετά θα βρεις τα nH2 (από τους συντελεστές/στοιχειομετρία-υπάρχει κανιονικά ένα "3" μπροστά από το Η2). Τέλος από τα nH2 θα βρεις τα g (μάζα).

Αν σου ζητούσε και τα mol του N2 που καταναλώθηκαν θα τα έβρισκες κι αυτά από τα nH2, πάλι από τους συντελεστές.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ.

ΤΙΣ ΒΑΖΕΙ ΤΟ FORUM KAI MOY ZHTEI  ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΒΓΑΛΕΙ (!).. κάτι που δεν σκοπεύω να κάνω.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αντίγονος
In reply to this post by chatzida
Ευχαριστώ, τελικά μπόρεσα να βρω τα g του Η2.

Η άσκηση που δεν μπορώ να λύσω με κανένα τρόπο ειναι η 11. Προσπάθησα αρχικά να βρω τα moles του ιζηματος AgCl, αλλά φτάνω στο ακόλουθω αποτέλεσμα: nAgCl= m/Mr => nAgCl= 153,5/143,5. Ισχύει κάτι τέτοιο;
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Έτσι όπως το έκανες είναι σωστό πάντως. Υπολόγισε το κλάσμα σου με κομπιουτεράκι.

Μαλλον λάθος έκανα και  143,5 θα ήθελα να γράψω. Στην πραγματική ζωή πάντως τα νούμερα δεν είναι "στρογγυλά"

Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αντίγονος
Αυτό ειναι το πηλικο αν κανω τη διαιρεση: 1.069686411149826
Αλλά αν τελικα εννοουσατε 143,5 τότε δεν έχω προβλημα! Ευχαριστω και καλο βραδυ.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

chatzida
Administrator
Αστο όπως νομίζεις. Τα νούμερα είναι δευτερεύοντα. Καλό βράδυ.
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Re: Χημεία B' Λυκείου

Αδαμαντία Χ.
In reply to this post by chatzida
Στο βιβλίο της Α' Λυκείου σελίδα 130, η Εφαρμογή.
10g μίγματος Fe και FeS αντιδρούν πλήρως με περίσσεια διαλύματος HCl και από τις δύο αντιδράσεις εκλύονται 3,36L αερίου μίγματος που μετρήθηκαν σε STP. Να βρεθεί η μάζα κάθε συστατικού του αρχικού μίγματος.

~Αφού γράψουμε τις χημικές εξισώσεις και φτιάξουμε και τους συντελέστες
Fe2 + 2HCl --> FeCl2 + H2 και FeS + 2HCl --> FeCl2 + H2S
θα πούμε ότι έστω x τα mol του Fe και ψ τα mol του FeS.
~Βρίσκουμε τα Mr;

Εδώ δυσκολεύομαι πώς να συνεχίσω;
123