Χημεία Α' Λυκείου

chatzida
Administrator
Εδώ μπορείτε να γράφετε τις τις ερωτήσεις σας σχετικά με την Χημεία Α' Λυκείου.

Re: Χημεία Α' Λυκείου

Μαρία
Καλησπέρα σας κύριε Χατζηδάκη.
Είμαι η Μαρία, μαθήτριά σας στην Α'  λυκείου και θα ήθελα να ρωτήσω:
Αν σε μία άσκηση ζητάτε ανάμεσα σε πολλά άτομα ποιο είναι το ηλεκτραρνητικότερο, πως θα ήταν η πιο ιδανική απάντηση;
Για παράδειγμα θέλετε να κάνουμε μια ανάλυση των στοιβάδων των ηλεκτρονίων και από εκεί να βρούμε σε ποια ομάδα ανήκει;

Σας ευχαριστώ πολύ

Re: Χημεία Α' Λυκείου

chatzida
Administrator
Εστω γαι παραδειγμα τα στοιχεία με Ζα=11 Ζβ=12 και Ζγ=23. Κανω την κατανομη:

α. K2L8M1  (3η περιοδος , 1η ομάδα)
β. Κ2L8M2 (3η περιοδος, 2η ομαδα)
γ. Κ2L8M8N1 (4η περιοδος , 1η ομάδα)

Το ηλεκτραρνητικοτερο θα είναι το μικρότερο (δηλ. με μικροτερη ακτίνα). Σύμφωνα με τον τρόπο που μεταβάλλεται η ακτίνα κατά μήκος μιας περίοδου ή κατα μηκος μιας ομάδας, το μικρότερο θα είναι το β, και συνεπώς αυτό θα είναι και το ηλεκτραρνητικότερο.

Ήταν κατανοητό;

Re: Χημεία Α' Λυκείου

Μαρία
Ναι ήταν κατανοητό. Σας ευχαριστώ πολύ. Αυτό εννοούσα κι εγώ. Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας. Καληνύχτα.

Re: Χημεία Α' Λυκείου

George
test

Re: Χημεία Α' Λυκείου

Κατερίνα
Γεια σας κύριε Χατζηδάκη. Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση σχετικά με μία απάντηση του σχ. βιβλίου. Γιατί η πρόταση δ) της άσκησης 14 στη σελίδα 70 είναι ΛΑΘΟΣ?

Re: Χημεία Α' Λυκείου

chatzida
Administrator
K 2n2=2
L 2n2=8
M 2n2=18
N 2n2=32
O 2n2=50

Αν και το 50 ισχύει θεωρητικά, πρακτικά τo αθροισμα είναι 110 που ξεπερνά έστω και λίγο το σύνολο των γνωστών στοιχείων του περιοδικού πίνακα.

Re: Χημεία Α' Λυκείου

chatzida
Administrator
test

Re: Χημεία Α' Λυκείου

Γεωργία
Καλημέρα σας!
Είμαι μαθήτρια της Α' Λυκείου και θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με το τεστ που πρόκειται να κάνουμε στο τρίτο κεφάλαιο του βιβλίου...Χρειάζεται πέρα από τα είδη των αντιδράσεων και όσα απαιτείται να ξέρουμε ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τις κατάλληλες ασκήσεις να ξέρουμε κάτι παραπάνω από θεωρία για το τεστ;

Re: Χημεία Α' Λυκείου

chatzida
Administrator
Χρειάζεται να μπορείς να διακρίνεις πότε μια ένωση είναι οξύ, βάση, όξινο οξείδιο, βασικό οξείδιο ή άλας. Επίσης να ξέρεις ποια είναι τα ιζήματα και ποια τα αέρια. Να είσαι σε θέση να αναγνωρίσεις σε τι κατηγορία ανήκει κάποια αντίδραση ( απλή/διπλη αντικατάσταση, εξουδετέρωση).

Αυτά θα σου είναι αρκετά.